Ostatnie wiadomości:
Lexus GS – niegodny tronu?

Europejski rynek uchodzi za jeden z najbardziej wymagających w branży motoryzacyjnej. Potwierdzają to tendencje sprzedażowe w klasie wyższej średniej, gdzie od zawsze królują trzy marki – Mercedes, Audi i BMW. Czy to oznacza, że cała konkurencja pozostaje daleko z tyłu za wielką trójcą z Niemiec? Niekoniecznie.

Lexus GS doskonale przyjął się na rynku amerykańskim, jednak na starym kontynencie nigdy nie zyskał należnej mu pozycji. Europejscy klienci chyba zapomnieli, że klasa wyższa to nie tylko niemieccy producenci a na rynku działa jeszcze jedna marka wytwarzająca ekskluzywne samochody – Lexus. Czy model GS (http://www.lexus-polska.pl/car-models/gs/gs-450h/index.tmex)rzeczywiście przegrywa w bezpośrednim starciu z konkurencją? Sprawdźmy to na przykładzie pierwszej generacji japońskiej limuzyny.

 

Nadwozie

Już pierwsza generacja limuzyny od Lexusa przyciągała wzrok atrakcyjną linią nadwozia, którą nakreślił sam mistrz Giugiaro. Sylwetka samochodu łączy w sobie dwie pozornie sprzeczne cechy – sportową dynamikę i luksusowy charakter. Dodatkowym atutem modelu GS jest dobre zabezpieczenie blach przed korozją, co wcale nie jest takie oczywiste w japońskich samochodach. Tutaj lepsze okazuje się tylko Audi A6, BMW i zwłaszcza Mercedes pozostają daleko w tyle.

 

Wnętrze

Kokpit auta wykonano z bardzo dobrych materiałów. Efekt nieco psują wstawki z plastikowego drewna, jednak takie dodatki są elementem charakterystycznym dla klasy wyższej z połowy lat 90-tych. Przestronność stoi na dobrym poziome, jednak tylna kanapa Mercedesa Klasy E oferuje nieco więcej przestrzeni na nogi.

 

Mechanika

Jednostka V6 o mocy 212 KM to klasa sama w sobie. Świetne osiągi połączono tutaj z nadzwyczajną elastycznością i rewelacyjną kulturą pracy. Europejska konkurencja, zwłaszcza BMW, również oferowała świetne silniki sześciocylindrowe, jednak pod względem niezawodności Lexus nie pozostawiał im najmniejszych szans.

 

Konserwatywne europejskie gusta sprawiły, że wyższej klasy auta luksusowe – Lexus, na starym kontynencie nigdy nie osiągnęły spektakularnego sukcesu. A szkoda bo model GS ma wiele zalet, które plasują go w ścisłej czołówce segmentu.

 

Podobne wiadomości:



  1. Zostaw swój komentarz!