Ostatnie wiadomości:
Hybryda plug-in – co to takiego?

Auta hybrydowe już w chwili rynkowego debiutu były niezwykle zaawansowanymi konstrukcjami. Połączenie konwencjonalnego silnika spalinowego z napędem elektrycznym przypadło klientom do gustu i hybryda stała się pewnego rodzaju symbolem – każdy, kto chciał zamanifestować swoje ekologiczne podejście musiał mieć w garażu taki samochód. Dziś tego rodzaju pojazdy nadal sprzedają się doskonale, zatem wielkie koncerny motoryzacyjne, w odpowiedzi na oczekiwania rynku, mocno zmodyfikowali swoje konstrukcje. Jak zmienił się napęd hybrydowy na przestrzeni lat?

 

Początki hybrydy

Pierwszym seryjnie produkowanym samochodem hybrydowym była Toyota Prius. Jak na tamte lata samochód odznaczał się bardzo wysokim stopniem zaawansowania technicznego i dość futurystycznym designem, który był uwarunkowany koniecznością osiągnięcia możliwie niskiego współczynnika oporu powietrza. Pierwszy Prius nie umożliwiał jazdy długiej, ciągłej bez wykorzystania silnika spalinowego i to w zasadzie była jego największa wada.

 

Dzisiejsze hybrydy

Stale rosnące wymagania rynku sprawiły, że producenci musieli zmienić swoje podejście do samochodów hybrydowych. Dzisiejsze hybrydy nie stanowią już alternatywy dla samochodów elektrycznych (http://www.moc-hybrydy.pl/wybierz.html), można powiedzieć, że są od nich lepsze pod każdym względem. Wszystko dzięki wprowadzeniu układu typu plug-in. Co to takiego? To nadal dobrze znany napęd spalinowo-elektryczny, jednak w odróżnieniu od jego pierwszych wersji długa jazda bez uruchomiania jednostki spalinowej jest jak najbardziej możliwa. Co więcej, baterie układu mogą być ładowane z gniazdka, a to już poważna innowacja. Dzięki takiemu rozwiązaniu jazda staje się znacznie tańsza niż dotychczas. Poza tym to nadal stara, dobra hybryda, która w chwili zapotrzebowania na większą moc błyskawicznie uruchomi silnik spalinowy i przy okazji doładuje baterie.

Czy zatem konwencjonalny napęd spalinowy ma przed sobą przyszłość? Zapewne tak, ale pod warunkiem, że będzie występował w parze z silnikiem elektrycznym. Dalsze zwiększanie wydajności jednostek spalinowych nie jest bowiem możliwe bez obniżania ich trwałości.

 

Podobne wiadomości:



  1. maciej (Reply) on środa 29, 2014

    prius był pierwszym autem typu plug in i na pewno na długo zostanie również najlepszy.

  2. tomasz (Reply) on środa 29, 2014

    Wypożyczalnia Six rent a Car w Polsce ma od niedawna takie hybrydowe wersje , wiadomo wszystkich od razu nie wymieni ….ale przyszłosciowe są te hybrydowe napędy względem tradycyjnych

  3. Edyta (Reply) on środa 29, 2014

    sporo o Priusie teraz i w kontekście debiutu Mirai na ogniwa paliwowe. Gdyby nowa technologia podzieliła sukces toyoty z hybrydami, mogłoby to wywołac niezła rewolucję na rynku paliw.

  4. andrju (Reply) on środa 29, 2014

    prius hybrydowy bardzo się sprawdza jako auto firmowe. polecam zwłaszcza do jazdy po mieście.